Proces sprzedaży towarów jest dość złożony i wymaga od przedsiębiorcy podjęcia określonych kroków i zaangażowania pewnych środków. Konfekcja towaru jest ostatnim etapem sprzedaży i choć jest niedoceniana przez część sprzedawców, to jednak ma olbrzymi wpływ na relację Klient – Sprzedawca. To z kolei może przełożyć się na uzyskiwanie wyższych zysków przez tego ostatniego.
Etykietowanie i nanoszenie informacji
Konfekcjonowanie to przede wszystkim informacja. Jak powszechnie wiadomo, trudno coś sprzedać bez odpowiednich oznaczeń. Mogą one mieć formę klasycznych kodów kreskowych, lub też etykiet. W tym drugim przypadku mowa o istotnych danych, których nie umieszczono wcześniej na produkcie. Mogą one dotyczyć instrukcji postępowania z nim, techniki prania itd. Konfekcjonowanie towaru pod kątem informacyjnym, wymaga sporej wiedzy na temat sprzedawanego asortymentu. Dzięki temu – jako sprzedawcy – budujemy historię profesjonalnej marki.
Gratisy i optymalizacja pakowania
Konfekcjonowanie produktów to sztuka pakowania i… sztuka nowoczesnego marketingu!
Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której towar przed wysłaniem do odbiorcy, nie byłby rzetelnie zapakowany. Standardem jest tu maszynowe pakowanie próżniowe, które (dzięki zastosowaniu odpowiednich maszyn) zapewnia maksymalną jakość pakowanych produktów. Nie bez znaczenia jest też „emisja” tak zwanych gratisów. Są to produkty najczęściej o małej wartości, które sprzedawca wysyła wraz ze sprzedawanym produktem. I choć ta – skądinąd – akcja promocyjna nie jest najważniejszym etapem konfekcjonowania towaru, to jednak dużo pozytywnego mówi na temat samego sprzedawcy.
Przepakowywanie
Przepakowywanie towarów to zadanie dla profesjonalistów. Przepakowanie to jeden z najistotniejszych etapów profesjonalnego konfekcjonowania produktów. Dlaczego? Ponieważ jest to zadanie realizowane najczęściej przez profesjonalne podmioty, dla których konfekcjonowanie towaru to sposób na świadczenie usług wobec podmiotów trzecich. Przepakowanie towarów do zupełnie nowych opakowań, znacznie podnosi ich walory dekoracyjne i estetyczne. Jest to bardzo ważny element marketingu, od którego może zależeć przyszłość firmy.
Podsumowanie
Konfekcjonowanie produktów to sposób na zwiększenie atrakcyjności swojej marki. Dzięki niemu proces sprzedaży przebiega o wiele sprawniej, a sami klienci marki znacznie częściej do niej wracają.