Co packing można nazwać systemem mądrego pakowania przesyłek. Często właśnie od samego zapakowania sprzedawanego produktu zależy w jakich ilościach się on sprzeda. Ważna cechą pakowania jest to, że oferowany towar może wcale nie być najwyższej jakości, lecz wzorowo przygotowane pudełko sprawi, że produkt będzie chętnie kupowany przez rzesze klientów.
Firma zewnętrzna i pakowanie towarów
Różne przedsiębiorstwa niechętnie myślą o dokupywaniu maszyn do pakowania towarów oraz zatrudnianiu dodatkowych pracowników. To mnoży koszty oraz wymaga dodatkowego czasu na specjalnie szkolenia dla zatrudnionych.
Warto zatem zlecić czynności związane z copackingiem firmie zewnętrznej, która wykona wszystkie wymagane zadanie w sposób specjalistyczny.
Wybór odpowiedniej firmy zewnętrznej
Warto mieć na uwadze fakt, że najlepszym wyjściem jest zatrudnianie tylko sprawdzonych firm. W tym celu warto prześledzić portfolio różnych zakładów i ocenić, który z nich będzie najlepszym wyborem.
Można się także wzorować tym, z jakimi innymi firmami dany zakład współpracował. Dzięki temu będzie widoczne, czy dane przedsiębiorstwo zajmujące się co packingiem posiada wystarczające doświadczenie, by móc skutecznie działać w tej branży.
Inwestycja w dobrą firmę zewnętrzną wyjdzie na plus. Cena podpisania umowy nie powinna być jednak pierwszorzędną kwestią podczas selekcji. Jest to istotna kwestia, lecz liczy się jakość, jaką może zagwarantować dany zakład zajmujący się copackingiem.
Czym tak naprawdę jest copacking?
Pakowanie towarów jest kwestią złożoną. Firmy zajmujące się co packingiem dostają towar w zwykłym pudełku i muszą go przepakować do innego, bardziej reprezentatywnego. Wszystkie dostarczane do nich towary są umieszczane w zwykłych, zastępczych opakowaniach, na których często znajduje się sam kod kreskowy. Celem firmy zewnętrznej jest przepakowanie towaru oraz wysłanie do docelowych miejsc, czyli sklepów.
Często co packing jest mylony z konfekcjonowaniem towarów. Są to różne pojęcia. Co packing skupia się przede wszystkim na przygotowaniu opakowań, a konfekcjonowanie ma polegać na zapakowaniu oraz etykietowaniu produktów. Należy jednak pamiętać, że co packing może zawierać w sobie większość czynności, które wykonuje się w ramach konfekcjonowania.